Zika?! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tina Golde - WaarBenJij.nu Zika?! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tina Golde - WaarBenJij.nu

Zika?!

Blijf op de hoogte en volg Tina

13 Januari 2017 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!

Ondertussen ben ik alweer 2 weekjes hier en het verveelt nog laaaang niet.
Er zijn dagen waarop ik bijna niet thuis ben door het geregel en dagen waarop ik helemaal nergens zin in heb en thuis voor de tv hang. Helemaal prima.

Ik had niet gedacht dat ik zo snel weer zou schrijven maar er is een hoop gebeurd afgelopen week.
Laat ik beginnen met de titel van deze blog. Zika.
Zoals ik in mijn vorige blog schreef, stikt het hier nu van de muggen en dat komt vooral door de hoeveelheid regen die momenteel valt. Voor de zika mug natuurlijk een uitgelezen kans om ook toe te slaan, en zo dus ook bij mij.
Ik voelde me niet helemaal lekker, had het heel warm terwijl mijn huid niet warm aanvoelde en in mijn gezicht had ik rode vlekken. Paracetamol genomen en verder niet zo over nagedacht. Het zou wel weer over gaan.
De dag erna bleek er toch meer aan de hand te zijn. Mijn hele lichaam zat vol met uitslag. Allemaal kleine rode puntjes die mijn hele lichaam bedekte. Mijn huid was nu wel heel warm en ik had het gevoel alsof ik in brand stond. Echt vreselijk.
Beetje op Google gaan kijken, met mensen van hier spreken of mensen die er meer van weten en al snel was het duidelijk. Tina had Zika. Kon ook niet uitblijven want zodra er iets heerst of in de lucht hangt ben ik altijd de sjaak.
Gelukkig kon ik wel gewoon doen wat ik wilde doen, voelde me alleen wat zwakjes, had spierpijn in mijn vingers en enkels en zag uit als een monster.
Na 3 dagen is het gelukkig weggetrokken en heb ik nu alleen nog wat kleine vlekjes op mijn linkerhand. Geen drama meer dus.

Een groot positief punt van deze week was het feit dat mijn auto eindelijk gekeurd is (en ja er goed doorheen is gekomen) en op mijn naam staat. Eindelijk kan ik erin rijden!

Ondertussen ben ik ook al langs Stewies geweest (de kinderopvang waar ik ga werken). En heb daar al met de eigenaresse gesproken over hoe alles in zijn werk gaat.
Samen hebben we wat formulieren ingevuld voor de aanvraag van mijn werkvergunning. Dat is dus het volgende dat ik moet gaan regelen.

Ik ben ook al langs Karin geweest. Karin is mama van een dochtertje van 3,5 maand en werkelijk het mooiste kindje dat ik ooit heb gezien.
Ze wil graag weer gaan werken en was opzoek naar een oppas voor haar kleintje.
We hadden een gesprek gepland maar dit viel helemaal in soep door die stomme zika. Ik was zo bang dat mijn kans verspild was omdat er nog andere kandidaten waren.
Een groot geluk voor mij; Karin heeft mij gekozen!
Vanaf dinsdag ga ik lekker bij haar thuis op haar kleintje letten en wat heb ik daar veel zin in!! Ik kan het super goed combineren met mijn werk dus ik ben helemaal gelukkig.

Gisteren ben ik met Birgitte gaan dansen bij Jan Thiel. Ik heb haar leren kennen op een salsa feestje in Limburg en via haar dansleraar hoorde ze dat ik hier ging wonen. Toevallig had ze samen met haar moeder een vakantie naar Curacao geboekt en wilde hier graag ook een dansje doen. Vandaar dat we contact hebben gehouden en gisteren heb ik haar meegenomen naar Mojito's & Bites.
Ondanks de vele regen van die dag werd het uiteindelijk toch best druk en heel gezellig!

Ik begin mijn leventje hier redelijk op orde te krijgen en voel me suuuuper gelukkig!

Tot snel en bedankt voor al jullie lieve reacties, doet me zooooo goed!


  • 13 Januari 2017 - 22:47

    Ans Coenen:

    Tina we zijn super trots op jou .ik zal je missen met de carnaval. Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Dushi Korsou

Dreams do come true!

Recente Reisverslagen:

18 April 2017

Dushi mi isla

28 Januari 2017

Vanalles en nog wat!

13 Januari 2017

Zika?!

07 Januari 2017

Bon aña!
Tina

23 jaar oud met als grootste droom; wonen op Curacao. Deze droom sinds 30dec werkelijkheid gemaakt! Ik wil jullie op deze manier laten meegenieten van mijn avonturen, de spontane mensen en het prachtige eiland!

Actief sinds 07 Jan. 2017
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 8472

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 31 December 2017

Dushi Korsou

Landen bezocht: