Bon aña! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tina Golde - WaarBenJij.nu Bon aña! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tina Golde - WaarBenJij.nu

Bon aña!

Blijf op de hoogte en volg Tina

07 Januari 2017 | Curaçao, Willemstad

Allereerst, gelukkig nieuwjaar allemaal! Officieel mag het niet meer, maar ik doe het lekker toch.

Ik heb toch besloten om een waarbenjij.nu aan te maken, zodat ik iedereen tegelijk op de hoogte kan houden van alles wat ik hier meemaak.
Het is niet omdat ik jullie niet persoonlijk wil appen o.i.d. maar meer om het feit dat ik dan niet alles 100 keer hoef te vertellen.

Vorige week vrijdag ben ik aangekomen op mijn nieuwe thuis eilandje. Wat voelde dit heerlijk zeg!
Wel na een zwaar emotioneel afscheid op Schiphol, en een vlucht die wel 100 uur leek te duren. Maar toen ik eenmaal in de auto zat, de wegen me bekend voorkwamen, alles mooi groen uitzag en ik de latin muziek van de radio mee kon zingen, vergat ik even alle zorgen en wist ik dat ik thuis was. Mijn tweede thuis.

Het is heel moeilijk om te omschrijven hoe dat voelt, als je je op twee (of meerdere plekken) zo thuis voelt. Daarom probeer ik het ook niet, je moet het voelen.

Gezien het feit dat het in Nederland ijskoud was toen ik vertrok, had ik twee broeken aan, een shirt en een trui. Lekker overbodig hier want het is echt wel warm!

Bij thuiskomst in mijn eigen appartementje dan ook meteen de dikke kleren uitgedaan en korte kleren uit mijn koffer gepakt.
Ik heb toen kort even met de eigenaar en zijn vrouw gesproken.
Een klein welkom door ontzettend leuke mensen!

Op Curacao mag je vanaf 27 december al vuurwerk afsteken, dus toen de schemering viel, was er vanuit mijn porch echt al veel vuurwerk te zien. Zo ontzettend mooi!!
Om 20:00u was er een vuurwerkshow bij Pietermaai en daar ben ik even gaan kijken. Het vuurwerk in Nederland kan hier echt niet tegenop.
Daarna toch maar vroeg naar bed, was toch wel een beetje moe.
Oudjaarsdag lang geslapen en in de avond eerst naar een feest geweest bij Spoonz (een uitgaansclub) waarna we nieuwjaar op het Brionplein hebben gevierd, met volgens mij alle eilandbewoners.. Jeetje wat was het daar druk!

Verder heeft de afgelopen week alleen maar in het teken gestaan van alle belangrijke zaken regelen.
Het contract met de huurbaas, het keuren van de auto (dat op heden nog niet helemaal gelukt is), het langsgaan bij mijn werk maar vooral, veeeeeel slapen. Ik ben nog steeds kapot en lig in bed terwijl ik dit schrijf (lokale tijd 20:42!)

Verder is mijn huisje helemaal top. Er was in het begin wat stress met de waterleiding in de keuken maar dat is ondertussen opgelost. Boodschapjes staan in de koelkast, kleren zijn uit het koffer, nu mijn auto nog op mijn naam zetten en dan mag het feest beginnen!
Nouja, feest.. Er zal toch gewerkt moeten worden, maar wat heb ik daar veel zin in!!

Ik ga het hierbij laten. Ik hoop dat ik op deze manier mijn verhaal kan vertellen. Ik zal regelmatig een blog posten maar beloof niet dat dit elke week of elke 2 weken zal zijn.

Bonochi allemaal, en slaap lekker!

Ps. Als je ooit van plan bent om in het regenseizoen hierheen te komen; neem alsjeblieft DEET mee! 60 muggenbulten op 2 benen is geen leuk grapje meer! Ayo!


  • 07 Januari 2017 - 09:18

    Silvy:

    Hey Tina,
    Fijn om te lezen dat je weer op je tweede woonplek bent!!! Ik ga je zeker volgen dus schrijf maar mooie verhalen. Het is hier momenteel wit/koud dus geniet maar lekker daar!!! Groet en dikke poen Silvy

  • 07 Januari 2017 - 09:34

    Patrick:

    Macho is jaloers , veel plezier op curacao, goed te horen dat het goed gaat

  • 07 Januari 2017 - 10:09

    Ellen:

    Hoi Tina,
    Fijn um te lezen dat ste weer good bis aon gekomen in d'n 2 de thoesland.
    Gaon diech zeker volgen en verheug miech al op d' n verhaole!
    Succes mét ut regelen vaan alles, en veural enjoy!! XXX

  • 07 Januari 2017 - 11:23

    Sandra Verscheijden:

    Wat fijn om te lezen Tina! Kanjer, je doet het heel goed! X

  • 07 Januari 2017 - 14:39

    Maddy:

    Hoi Tina!
    Sjiek um diech zoe te volge! Hiel vaol succes mit dien oetdaging daor! Geneet der vaan! Xxx

  • 07 Januari 2017 - 19:21

    Mira:

    Geweldig keend, geneet dervaan.

  • 07 Januari 2017 - 19:21

    Josine:

    Hoi Tina, ouch iech gaon diech weer volge. Iech wins diech hiel väöl plezeer en gelök en tot t diech goot maag goon. Poene vaan Eva en vaan miech

  • 07 Januari 2017 - 19:43

    Helma Courtens:

    hoi tina sjoen oetzieg,vaanoet dien huiske,hey hubbe veer un wit oetzieg mèr siggy vind de snie prachtig now meid succes in curacao grt helma!!!!!!!!

  • 07 Januari 2017 - 20:08

    Carel:

    Hey moppie have fun xxx

  • 08 Januari 2017 - 11:10

    Lucie:

    Hallo Tina,
    Wat een doorzettings vermogen Respect meid!Mooi zeker als je het voelt als een tweede thuis,koester dat gevoel ! Heel veel

  • 08 Januari 2017 - 11:35

    Jonny:

    Hoi meid, en bis ste al n bitteke ingeburgerd? Bis ste ouch al aon t werk? Geneet dr mèr vaan en laot gaw wete wie t met diech geit! Veer zitte heij in de kaw dus es ste nog get zon euver höbs sjik die mèr op daan!
    Groetjes oet kaajd Mestreech, Joinny

  • 08 Januari 2017 - 11:59

    Peter Steffanie :

    Hoi Tina lekker geneeten Sjoen oetziech

  • 08 Januari 2017 - 14:14

    Iris Boelen -Schoenmaekers:

    Super Tina.
    Veel succes in je job en op het eiland.
    Het is klein, dus je bent er met een auto gauw op alle leuke plekken.
    Groetjes uit Vlissingen.
    Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Dushi Korsou

Dreams do come true!

Recente Reisverslagen:

18 April 2017

Dushi mi isla

28 Januari 2017

Vanalles en nog wat!

13 Januari 2017

Zika?!

07 Januari 2017

Bon aña!
Tina

23 jaar oud met als grootste droom; wonen op Curacao. Deze droom sinds 30dec werkelijkheid gemaakt! Ik wil jullie op deze manier laten meegenieten van mijn avonturen, de spontane mensen en het prachtige eiland!

Actief sinds 07 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1558
Totaal aantal bezoekers 8483

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 31 December 2017

Dushi Korsou

Landen bezocht: